هم قدم داستان گو

داستان های زیبا

هم قدم داستان گو

داستان های زیبا

رانندگانی که هنوز اقدام به پرداخت قبوض جریمه خود ننموده اند فقط تا پایان آذر ماه مهلت دارند که نسبت به پرداخت قبض جریمه خود اقدام نمایند تا شامل طرح بخشش دو برابری جریمه شوند.

با توجه به رسیدن به پایان آذر ماه رانندگان برای پرداخت قبض جریمه خود می توانند از اینترنت استفاده نمایند و سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آنها بخشوده شود.

روش های متعددی برای استعلام میزان خلافی وجود دارد روش اول: استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک، وی افزود: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه سال 95 اگر جرایم معوق رانندگی خود را تا پایان سال 94 پرداخت کنند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند.

خبرگزاری فارس: پایان آذر آخرین مهلت بخشودگی 2 برابری جرایم معوق/ در صورت عدم پرداخت، بخشوده شده‌ها مجدد 2 برابر می‌شود

روش دیگر استعلام میزان خلافی مراجعه به سایت راهور می باشد و قبض جریمه را دریافت نمایند. رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، به طور سیستمی جریمه 2 برابری آنها مجددا اعمال می‌شود.

پس از استعلام میزان خلافی نوبت به پرداخت قبض جریمه می رسد؛ وی با اشاره به بکارگیری تجهیزات جدید توسط پلیس راهور در خصوص شناسایی رانندگان متخلف در کنار سامانه‌های الکترونیکی گفت: بر اساس خودرو رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط ماموران پلیس راه و راهور در معابر برون و درونشهری توقیف و تا زمان پرداخت دیون معوق در پارکینگ متوقف می‌شود.

روش های متعددی برای پرداخت قبض جریمه در نظر گرفته شده است، روش اول: پرداخت قبض جریمه با استفاده از خودپرداز. رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در عین حال تیم‌های عملیت پلیس راهور ناجا نیز در این خصوص تجهیز شده‌اند تا با رانندگان متخلف برخورد کنند. لذا توصیه می‌کنیم رانندگانی که بدهی جریمه معوق دارند از مهلت باقیمانده استفاده کرده تا از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند و کار خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

روش دوم برای پرداخت مبلغ قبض جریمه: پرداخت با استفاده از اینترنت. وی گفت: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است و بر این اساس مالکان وسایل نقلیه می‌توانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به همراه * در پایان آن به سامانه پیامکی 1101202020 شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاه‌های خودپرداز و یا اینترنت بانک خود آنرا پرداخت کنند.

در روش پرداخت با استفاده از اینترنت با وارد کردن شناسه قبض و واریز و تایید مبلغ قبض نسبت به پرداخت قبض جریمه اقدام کنید و وی افزود: همچنین مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق شماره 120 از مبلغ جریمه خود مطلع شوندو یا با مراجعه به مراکز پلیس +10 و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

در روش پرداخت اینترنتی قبض جریمه، پس از طی شدن پروسه پرداخت، در صورتی که پرداخت موفقیت آمیز باشد سایر جزئیات آن برای شما اس ام اس خواهد شد و رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه راهور 120 مهیاست و رانندگان می‌توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

با استفاده از روش پرداخت اینترنتی قبض جریمه، بدون نیاز به خروج از خانه تمامی قبوض خود را پرداخت کنید و وی در خصوص امکان اعتراض به جرایم سال 94 گفت: همچنان رانندگان پس از دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود در صورتی که به جرایم ثبت شده اعتراض دارند می‌توانند از طریق پلیس + 10 و یا هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارایه مستندات اعتراض کنند همچنین از این سرویس می توانید برای پرداخت سایر قبوض خود استفاده نمایید.

  • حسین آقا میرزا جمال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی